torsdag 12. juni 2008

Pusene mine!


Ikke de beste bildene, men det var da noe! Uansett, han er ca to og et halv år. Heter egentlig Tassen, men kalles bare "mamma-sin". Bakgårsmix er han, men så vakker atte. Flink til å fange mus og fugler, og de tar han med seg inn via katteluken. Må jo vise fram fangsten til mammaen sin. Jeg synes katteluke var en glimrende ide helt til kjøkkenet var overstrødd av fuglefjær.. det var ikke koselig.


Dette er Pusild, eller "lillepus" som hun også kalles. Hun reddet jeg fra den sikre død. Hun bodde på låven der jeg jobbet tidligere, og der får ingen pusekatter bo. Mora og to av søsknene ble tatt med til "den gården på landet dere vet". Pusild var litt vanskelig å fange, så hun ble der en stund til. Hun var ca et halvt år da jeg til slutt fikk fanget henne for ca halvannet år siden. Hun var veeldig redd den gangen, og er fortsatt en skvetten og forsiktig pus. Holder seg kun til de hun kjenner godt. Uansett så er hun veldig kosete, og en vakker pusejente.. og nok en bakgårdsmix.



Ingen kommentarer: