fredag 13. juni 2008

Årets første fisketur

Endelig fikk min faste fiskepartner og svigerinne kommet oss avgårde på fisketur. Har prøvd noen ganger før i år, men alltid kommer det noe i veien.


Turen gikk som vanlig til Flåtavannet i Svarstad, grunt, masse vannliljer som irriterer vettet av oss, tusenvis av småtryter og masse knott. Så fint atte..


Dette ble fangsten i kveld. 8 ørret (slapp ut 4) og 16 trytepinner. Vi er ganske fornøyde om jeg selv skal si det. Ikke at det skal så mye til for å glede oss.





Altså.. der er IKKE størrelsen det kommer an på, men...



... at vi faktisk får fisk.



Dette ser jo ikke så galt ut, gjør det vel?




I hvert fall ikke uten fystikkesken....






Og denne stakkaren her hadde noen prøvd å fiske før. Inni magen fant jeg en fiskekrok.. Det er klart at den var jo såpass stor at jeg sleit litt med å få den på land, så da kan jo fort snøret ryke.. humm..







Kvelden ender forresten med at Sniper finner ut at han skal leke med fiskestanga mi', og der sitter det jo en krok. Den kroken setter seg fast i leppa hans sånn at mor og far må leke kirurg og sykepleier. Kroken ble klippet i to, og Sniper blødde to dråper ellers var han like fin.

2 kommentarer:

hege sa...

Humm... Store fisker ja! Hehe! Bra at dere fikk mange da, sånn at det metter til en person i alle fall! Hihi! ;)
Stakkars Sniper! Bra det gikk bra til slutt!

Klem!

lines galehus sa...

Ja, er som sagt veldig fornøyd med fangsten, og jeg tror vi alle blir meget mette.. hehe. Sniper må jo lære at han ikke skal gnage på alt mulig.