torsdag 17. juli 2008

3- dagers besøk på hytta til mamsen!

I forrige uke var guttungen, Sniper'n og jeg på besøk på hytta til mamsen og gubben hennes. Det er et nydelig sted i nærheten av Tinnsjøen i Telemark. Gamlingene tilbringer hele ferien, og nesten alle helger her. Tror de drømmer om å flytte dit når de er pensjonister.


Her er vi ute i båt og sjekker fiskelykken. Hele vannet var blikkstille. Utrolig nydelig. Ble 3 ørret.


Som vanlig dukker det opp en andemor med barn. Hun hadde seks små den første dagen, den siste dagen var det kun 3 igjen. Disse små nøstene er ettertraktet føde for mink og andre udyr. Snufs..

Her har guttungen knipset en prestekrage! Tror det er han som skal ta over som amatørfotograf i familien. Jeg synes det var et flott bilde.


Og her har han knipset humlen. Vakkert!


Denne ørreten fisket guttungen fra land ved hytta. Den var det faktisk bra størrelse på!!



Sniper'n og jeg var stadig på tur. Første turen gikk til "Utsikten". Det er et lite naturreservat. Der var det veldig bratt. Det kommer ikke så godt frem på bildet, men jeg bant bikkja fast. Det går omtrent rett ned. Full utsikt utover Tinnsjøen..



Her går det rett ned..

Sniper'n nyter utsikten bundet til et tre.

Det var så flott der, jeg våget meg ut på kanten for å ta bilde av fossen.

Tinnsjøen i bakgrunnen

Dette bilde av den fossen jeg står på toppen av på de to forrige bildene. Som man kanskje kan se så er det ganske bratt!! Vi tok runden rundt Tinnsjøen da vi kjørte hjemover, og da fikk jeg tatt bilde av "Utsikten" nedenfra. Vi gleder oss til neste besøk på hytta til gamlingene, både guttungen, Sniper'n og jeg!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Fine bilder, Tante;D
Og forresten, du er jammen sporty!

lines galehus sa...

Tusen takk Bente! Sporty og sporty.. jeg må jo bare bevege meg litt vettu, hvis ikke så blir Sniper'n håpløs og jeg altfor feit.. hehe.

Anonym sa...

Likte godt det bildet Sander har tatt av hummla. fint det ja! kanskje det bor en liten fotograf flink fotograf i han!

Anonym sa...

oisann, blei litt dobbelt opp med fotograf der så jeg! :P

lines galehus sa...

Ja, det var veldig fint. Han tok faktisk flere bilder av blomster, og de ble nesten like flotte alle sammen!

hege sa...

Wow! For en flott foss! Og at du våget å stå på toppen der da! Gud, jeg får jo sug i magan av å se på bildet! Hehe!
Skikkelig tøft bilde av Sniper forresten! *ler*

lines galehus sa...

Litt treg med svaret ja.. Uansett, det var ganske høyt ja, men ikke såå skummelt. Jeg kravlet meg frem, og sto støtt på steiner. Det var utrolig flott, og litt artig å se fossen nedenfra etterpå.
Ja sniper'n ble tatt bilde av i akkurat riktig øyeblikk. Er jo ikke ofte med et sånt tregt digitalkamera, så det var nok mer flaks enn dyktighet.. hehe