tirsdag 1. juli 2008

Jobbedag i heimen!

I dag har alle jobbet som bare det. Hekken er blitt klippet, det samme med gresset. Så skal huset males, det burde nemlig vært malt i fjor. Vi har begynt å skrape veggen, og det er en skikkelig møkkajobb. Det er tungt, grisete, kjedelig og bråker infernalsk!!!


Her ser man "sørveggen", den er ikke bra. Ellers så er det bare garasjen som må skrapes, og den er IKKE fin. Egentlig burde den vært jevnet med jorden, men jeg har ikke tenkt til å legge masse penger i ny garasje...

Jeg har "lødd" opp ved i dag, så jeg er skikkelig sliten i hele kroppen. Tror jeg blir stiv og støl i alle muskler jeg vet om og ikke vet om i morgen.

Her er en liten gjest som satt i vedhaugen under presseningen. Han prøvde å gjemme seg så godt han kunne...




"Pædda fra Pæddeborg"

Pen var den kanskje ikke, og den skremte livet av guttungen. Vi flyttet den bort i skogen vi..

Til slutt kan man se på de nyutsprungne rosene mine. Selve blomstrene blir nok fine, men kålmark eller noe har spist opp nesten alle bladene. I bakgrunnen er det salvie. Den er kjempefin og har vokst enormt fra i fjor. Skal prøve meg på et nærbilde senere.

2 kommentarer:

hege sa...

Æsj den var ekkel!!!
Skjønner godt at han skvatt!
Så fine bilder Line! Moro å se! Flotte roser da! Utenom bladene...
Ny farge på huset?

lines galehus sa...

Den var jo ikke veldig pen nei.. hehe..

Jeg prøver så godt jeg kan å ta noen bilder da, og det er jo ganske morsomt. Det som er mest vanskelig er faktisk det å huske å ta bilder, det blir litt i hyrten og styrten til tider. Men takk for det!

Blir nok ikke helt ny farge på huset. Dvs at huset skal være lyst, men fargen rundt vinduene skal byttes. Den blå er ikke fin. Er ikke helt sikker på hva det blir ennå, hvitt, beige, lys grønn.. Noen forslag?