tirsdag 15. juli 2008

Lines årlige kinotur!!

I kveld har jeg vært på kino, til kjæresten og guttungens STORE glede. Jeg er ikke glad i kino, og svarer NEI til kinotur på ca 99 av 100 forsøk. Vi så "Indiana Jones og Krystallhodeskallens rike". http://www.filmweb.no/filmnytt/article161404.ece



Det var vel en grei nok film det, med utenomjordiske brune menn og selvfølgelig den legendariske Harrison Ford som Indiana Jones. Og slemme menn, både russiske og noen krigere fra de type skoger, gigantiske maur og en veldig slem dame.





Godteri hører med til kino. På bildet vises det vi ikke hadde klart å trykke i oss mens filmen rullet:

  • 1 halv iste (min-sin)
  • 1 halv cola (guttungens)
  • 1 mintstang (min-sin)
  • 2 pakker med karameller (guttungens og min-sin)
  • 2 halvfulle godteposer (guttungens og min-sin)
  • 1 liten popcorn - den er spist opp da, men boksen ble med hjem (guttungens)

Det som ble spist var:

  • 1 melkerull (kjærestens)
  • 1 stor pose toffin (kjærestens)
  • 2 pakker karameller (kjærestens)
  • 1 iste (kjærestens)
  • 2 pandalakris-stenger (kjærestens)
  • 1 minstang (min-sin)

Min tolkning blir da at guttungen og jeg kjøper og kjøper, men som en kjent uttrykk sier: "Magen blir mett før øynene". Hummm, går det an å lære da tro?

Egentlig er det ganske ok å være på kino, så jeg tror et må for den kommende tiden bør være å si JA til spørsmål om kino en gang i mellom. Øke ja-raten fra 1% til 50% kanskje??

2 kommentarer:

hege sa...

HVA??? "ganske ok å være på kino"???
DU???
Det går ikke an....

Forresten så har du rett; magen blir mett før øynene! Det er vanskelig å begrense seg i kinogodtebutikken i alle fall! 'Tenk om jeg blir mer tørst etter denne brusen'
'Tror ikke den lille boksen med popcorn holder, det er jo en lang film'
'Må jo ha en liten sjokolade ved siden av, tilfelle jeg blir lei popcorn'
Osv osv...

lines galehus sa...

Hehe.. Til tross for litt pusteproblemer mot slutten så var det faktisk ganske ok!!

Det er fantastisk mye godt i kinogodtebutikken ja, og prisene er deretter.