tirsdag 15. juli 2008

Prosjekt "Bytte de F******* dørhåndtakene

Det har seg sånn at jeg bor i et hus som ikke er helt nytt. Det er mange dører her, selvom huset ikke er spesielt stort. Dørhåndtakene på flere av dørene er veldig slitte, og ramler av til stadighet. Det er jo da selvfølgelig dørhåndtaket på doen, badet og vindfanget. Det er de som blir brukt mest.

Jeg tok meg en tur på Fruktlageret (som da ikke selger frukt, men alt annet: skruer, spiker, maling, jord, hagemøbler, redskap av alle slag, gressklippere, koster, vannslanger etc etc). De hadde jo også dørklinker til min store glede. Prisen var alt fra 100 kr (som jeg valgte) til over 300 kr.

Jeg kom hjem, lykkelig og glad og begynte og skru. Nå skulle disse f******** dørhåndtakene bort. Men det var ikke så enkelt. For hullene passet jo ikke helt, så jeg svetta, banna og sverta- men fikk de til slutt på plass. Men da oppsto ett nytt problem. For de gamle var gullfarget, som man kan se på bildet under..

Gullfarget og slitt...



De nye er da sølvfarget. Det som ble problemet var at det beslaget som festes rundt nøkkelhullet på de gamle dørhåndtakene hadde ikke gjennomgående hull, men var skrudd med små skruer rett i døren. De nye sølvfargede beslagene hadde skruer som var ment for gjennomgående hull...



Så jeg endte opp med.....




............ sølvfargede klinker og gullfargede nøkkelhull. Fantastisk ja?? Grrrrrrrrrr

Ikke så lett å se på bildet, men det er gull og sølv i en salig blanding. Ikke så pent, men nå detter i hvert fall ikke dørhåndtakene i gulvet hver gang man skal lukke opp eller igjen døra!!

2 kommentarer:

hege sa...

Hehe! Bra jobba Line! ;D
Klemmer!

lines galehus sa...

Takk takk!! Uansett så er det jo bedre med et dørhåndtak som funker da.