onsdag 29. oktober 2008

Morgenstund er tull i grunn!

Årets første snøfall kom litt brått på. Og jeg måtte frem med kameraet kl 0700 i dag.

I dag våknet jeg opp til 10 cm snø og blæst. Jeg skulle lufte Sniper før jeg reiste på jobb, han var var overlykkelig frem til han kom frem til den åpne utgangsdøra. Der bråstoppet han.. og jeg tror han lurte på hva i all verden dette var for noe greier, hvitt overalt.. Sto lenge og vurderte på hva han skulle gjøre, lukte litt på den (snøen red anm.). Til slutt våget han seg ut på trappa, der var det kaldt for potene, og blåste gjorde det også.. Men så lusket han seg ned fra trappen, og gitt til slutt og tisset..

Værre var det med snøfallet for min del, jeg hadde nemlig sommerdekk på... og det funka dårlig. Det var veldig glatt, og det snødde som bare det. Hedigvis har jeg en svigersøster som jobber omtrent på samme sted som meg, så hun forbarmet seg over meg så jeg fikk skyss til og fra jobben. Tusen takk Anne-Lene!!





"Hrmf, hva er dette?? Kaldt er det også!!"



"Skal jeg våge meg ned fra trappa da?? Skeptisk.."




"Her var det litt ly, skal jeg pisse på bilen tro????"

"Okay da, jeg går bort til grøftekanten.. Det var jo ikke såå ille."


Snipers fotspor i snøen


Og her er Lynet mitt, nedsnødd og med sommerdekk... triste saker..
Men nå, i skrivende stund så har min kjære lille storebror skifta dekk for meg. Snill du, tusen takk. Er veldig glad i deg!



Og til slutt kommer det en liten videosnutt av en noget mindre skeptisk vovs, som forøvrig har fått på seg vinterfrakken.. og er like lykkelig!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kom visst ganske plutselig den snøen, alfor tidlig, men heldigvis er den borte her i byen alt;D
Og jeg hadde allerede på vinterdekk på den nye bilen min!
Det er rart åssen hunder flest er glad i snø, hannibal var overlykkelig sa mamma når det snødde!

Anonym sa...

..atte må man ikke være gift for å være svigersøster... ???? he he he

lines galehus sa...

Bente: Ja, snøen kommer alltid overraskende.. Har du kjøpt deg ny bil ja, har ikke fått med meg det jeg. Flink du som tok på vinterdekk i tide.. Ja, Sniper liker snøen.. men i vår var han mer skeptisk. Da skalv han nesten hele tiden, var sååå synd på ham.

ALA (riktig gjetta?) anonym: Jo, sånn egentlig.. Men han broren min får jo ALDRI ut den finger'n av øret....

Anonym sa...

Ja, har kjøpt bil, og den var med vinterdekk, ellers hadde jeg nok ikke hatt det:P en peugot 306, er veldig fornøyd hvertfall.. men må få den eugodkjent da, betalte bare 7000 for den, så er jo noe feil!
Hehe, det tror jeg på, er morsomt å se på i hvertfall!