onsdag 20. august 2008

Hva har line gjort i dag tro?

Etter at jeg laget forrige innlegg tidligere i dag, så gikk jeg i dusjen. Mens jeg sto der og sang, så fant jeg ut at jeg skulle lage en "gjøre-liste" for denne dagen. Det ble som følger:

  1. Rydde og vaske kjøleskapet

  2. Brette tøy som er vasket

  3. Vaske klær

  4. Bytte alle ødelagte lyspærer

  5. Lage påleggsalat (nam-nam)

  6. Lage ostekake (enda mer nam-nam)

1. Alle kan vel se hvorfor dette punktet var med på listen??


2. For ikke å snakke om dette her..




3. Og klesvask.. Er glad jeg slipper å stå i bekken med vaskebrettet jeg.

RESULTATER:

1.

2.

3.

5.

Sniper'n synes også ostekake er godt!!

6.

Punkt 4 er også gjort, men det lar seg vanskelig bevise på bilder =).

Påleggsalaten er bare kjempegod. Den har jeg spist siden jeg var liten. Veldig enkelt å lage.

  • Ca en halv hodekål, skåret i tynne skiver.
  • 5-6 raspede gulrøtter
  • Selskapserter etter ønske og behov
  • En halv løk, skåret i små-små biter
  • Litt sitron, skviset over blandingen
  • Til slutt rører man inn majones, ca 2 pakker med ekte majones.

Dette er kjempegodt å ha på brødskiva. Man kan også ha i skinke om man ønsker. Viktig å ikke ta for mye løk, da blir salaten litt stram!

Ostekake hadde jeg aldri laget før. Hadde kikka litt rundt på nett, men oppskriften jeg endte opp med fikk jeg av naboen. Jeg har kun smakt på blandingen før den var tatt i formen, men smakte da fortreffelig. Det er både jeg og Sniper'n enige om!!

Ikke alle punktene er helt ferdige, men jeg er fornøyd jeg. I skrivende stund (kl 22.43 så går vaskemaskinen og tørketrommelen fortsatt for fullt.

I morgen gleder jeg meg stort til å spise ostekake! Tusen takk, kjære nabo!

6 kommentarer:

hege sa...

Hey!
Så flink du har vært Line! Det må jeg virkelig si!
Veldig greit å lage seg sånne lister altså! Da får man litt mer press på seg til å faktisk gjøre tingene, ikke bare ha de i hodet resten av dagen, og legge seg med superdårlig samvittighet utpå kvelden...

I dag har jeg:
1: stått opp tidlig (07.30)
2: vært dårlig til kl 16
3: lagd bringebærfromasj
4: kokt chilikakao (nam nam!)
5: sett film

Og nå skal jeg prøve å legge meg tidlig også! Opp og ut på ny bærtur i morra!
God natt min flittige venn!

lines galehus sa...

Takk og takk! Jeg er kjempefornøyd. Den lista funka som bare det den, har ikke ligget på sofaen en eneste gang i dag jeg. Genialt!

Chilikakao, det hørtes spennende ut! Tror jeg at jeg må prøve en gang.

God tur på bærtur i morgen!

Elisabeth sa...

Hmmm.... Lurer på hvor det ble av smaksprøva, jeg?

Hilsen "den kjære nabo'n" ;-))

lines galehus sa...

Kjære nabo.. Du skjønner, jeg har ikke vært hjemme de to siste kveldene, så det er derfor. Ja, jeg vet det var en tynn forklaring, men det er sant da. Har jo mer igjen, men nå er den jo noen dager gammel. Den ble i hvert fall kjempegod, og jeg LOVER å komme med en smaksprøve neste gang jeg lager den! Håper jeg er tilgitt.. =)

Elisabeth sa...

Bla, bla, bla, bla.....
Hehe... Javel, da. Du er tilgitt ;-)

lines galehus sa...

Tusen takk!! Dobbelt stykke til deg ved neste anledning!