tirsdag 5. august 2008

Mitt nye speilreflekskamera!

I går fikk jeg endelig kjøpt meg digitalt speilreflekskamera. Jeg er såååååå glad! Har ønsket meg det lenge, og nå var det tilbud på elkjøp. Kameraet er av typen Canon eos 450 d.

I dag har jeg tatt mange bilder, men det er mye å sette seg inn i. Ikke så lett hele tiden, men utrolig morsomt. Skal nok bli en strålande fortograf til slutt.. humm..

Vi starter med et bilde av gullgutten.


Og fortsetter med et til.. øret ble kutta litt, men pytt pytt..

Så var det pus da, han er ganske avslappet. Han lurer nok på hva den "gærne" kjerringa holder på med nå.





"Høyt henger de og sure er de!"


Sjå denna du!! Den har vokst seg kjempestor siden jeg plantet den i fjor. Det er solhatt-blomst. Jeg kjøpte 3 forskjellige, en gul- en hvit- og en rosa, som i den man kan bruke til forkjølelse etc. Den rosa har ikke begynt å blomstre ennå.


Så var den noen ville blomster da.. Vanskelig å fokus riktig, men ble jo sånn tålig bra da.


"Natt og dag"

Så var det historien om "Bien og blomsten" igjen da, bare det at det var en humle.. =)


4 kommentarer:

hege sa...

Gratulerer Linemor!
Du er heldig, og jeg er dødsmisunnelig! Sukk... :D
Bildet av solhatten og det øverste av Sniper var flotte! Vanskelig med fokusering ja... Veit ikke åssen det er på speilreflekskamera, men jeg må ofte jukse det til litt med mitt kompaktkamera!

Klem!

lines galehus sa...

Tusen takk!!
Det skulle sikkert vært jukset litt med, men jeg er ikke så god på det ennå jeg.. Jeg veit ikke, men det er nok litt lettere å få klare bilder med dette kameraet enn med kompakten. Eller, når man først får det til, så blir det jo så mye finere. Veit ikke helt hva som er hva jeg =)

Hilsen en glad speilreflekskameraeier

Anonym sa...

Flotte bilder!

Jeg har fått blogg, etter din request: lauvstad.blogg.no

lines galehus sa...

Tusen takk bentemor!
"line snur seg rundt og sjekker bentes blogg raskere enn lynet"