søndag 17. august 2008

Sommerkonsert i Kjærra

I går var den årlige konserten i Kjærra, eller Kjærra Fossepark som det så fint heter. Svigerinna mi' og jeg var på plass som så mange ganger før. Dette året valgte jeg å kjøre, noe som resulterte i en helt annen opplevelse av konsertene.. Altså, med promille i null, så husker jeg hvem som spilte!! Utrolig, men sant =). En annen morsom opplevelse var å se alle de andre som ikke hadde promille i null..

Det var utrolig mye folk i Kjærra i år. Svigersøstra sto en halvtime i kø for å få seg en halvliter. Og ikke nok med at hun sto som "sild i tønne", men hun ble kløpet i baken av unge jyplinger også. Var rett før den ellers så sindige dama smelte til dem vettu *ler*



Første artist ut var Trond Granlund. Vi rakk vel bare et par sanger av ham, men det gikk i grunn greit. Nestemann på lista var gruppa Boney M. I følge min svigerinne så var det kun ei som var med fra den opprinnelige gruppa, men flinke var de læll. De skapte mye liv, og jeg må si det er morsomt å høre igjen "Rivers of babylon", "Brown girl in the ring", og "Rasputin" live. Fikk jo noen flashbacks fra svunnene tider.


Siste gruppe ut var Postgirobygget. Da ble det mer lyd i høytalerne og desto større trykk i brystet. De lagde liv de, og flinke var dem. Kosa meg stort jeg.


Og skal man på do etter en del øl, så er det viktig å passe seg for trappa!!

Siden det er 10 års jubileum for sommerkonserten i Kjærra, ble kvelden avsluttet med fyrverkeri. Dvs, egentlig skulle kvelden vært avsluttet med dette.. men vi får en annen overraskelse fra senen. Ei noe bedugget frøken har bedt om ordet. Hun "roper" etter Atle fra scenen, etter flere forsøk kommer en mann med cowboyhatt opp på, noe jeg antar og tror er Atle. Frøkna setter seg ned på kne og sier snøvlende: "Atle, vil du gifte deg med meg?" Og heldig for henne, så svarer mannen med cowboyhatten klart og tydelig: "Ja, det vil jeg." Jeg er noget usikker på om frøkna husker hendelsen i dag, men er rimelig sikker på at Atle gjør det.

Takk for i går svigersøster!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hørtes ut som du hadde en artig kveld Line. Hørtes ut som Atle hadde funnet drømmedama ja!

lines galehus sa...

Det var kjempemorsomt!! Kan virkelig anbefales!

Atle er bare sååå heldig... not

hege sa...

Hehe! Så moro skilt!
Jeg digger merkelige skilt!

Atle var jammen litt av en heldig fyr ja... Haha! Han skal ikke gifte seg med en dame med tæl i alle fall! Det er nå sikkert!

lines galehus sa...

Jepp, moro med skilt ja. Skulle gjerne hatt bare trekanten, men da var det problemet med redigering igjen da... pes..

Stakkars atle sier nå jeg. Hadde det vært meg så hadde jeg latt vær å gå opp på den scenen!