mandag 4. august 2008

Solberg, juli 2008


Endelig var tiden kommet for hyttetur. Her var det mye som skulle gjøres. Grasset var blitt en halvmeter høyt, så gressklipperen måtte slite litt. Alt høyet lå igjen til meg, så da måtte line slite med å få alt i hauger. Jobben med å få det på traktortilhengeren fikk guttungen og frk st. De synes det var en fin jobb, forutenom en liten frykt for å møte stålorm. Etter denne økten sto nemlig....


... gressklippetur nr 2 på gang. Her kjører dem begge to, både guttungen og frk st.

Sjåføren ser noget usikker ut, men passasjeren er like blid.

Og det som ikke blir tatt av gressklipperen er det kantklipperen som tar, far jobber som en helt og svetter oppover. men bra blir det.




På verandaen dukket det plutselig opp en uventet gjest, nemlig en firfisle. Den prøvde å gjemme seg så godt den kunne, men jeg klarte å knipse den noen ganger. Søt ja??


Skeptisk??







Dette er en såkalt "værpinne" som en nabo nede i bygda har laget. Disse ble brukt til å se hva slags vær som var i vente. På bilde peker den jo ganske rett opp, og været var nydelig. Andre ganger er den bøyd nedover, og da er været gjerne overskyet, fuktig eller regnfullt. Far sa at den ikke virket som den skulle lenger, så jeg er litt usikker på det der.



Været var strålende helte tiden.


Gradestokken sto i skyggen, og tallene viser 27 grader celsius. Dette førte til at det var ganske varmt, og små og store måtte avkjøle seg. Enten i et lite basseng som min kjære svigerinne var så lur å kjøpe.. eller med en pils.. hehe..


Min lille tanteunge som koser seg i swimmingpoolen.

Her er alle tobente av kvinnekjønn i vannet, de firbente var litt på gli, mens de tobente mannlige satt i blåbærlyngen og drakk sprudlevann.. feiginger sier nå jeg.


Her er Hannibal kommet seg til vanns, og det er en ganske stor sensasjon.. for denne karen har vel aldri badet frivillig. Sier noe om varmen, og gleden av å løpe etter pinner som blir kastet.


Fangsten må renses, og det er det stort sett eldstemann som tar seg av.


Ble jo litt fisk da, fine ørreter til og med. Men egentlig var det for varmt til å fiske, så det ble ikke mange turene.


Se så, far og sønn på vei til utedoen...

...som befinner seg i dette bygget...



... og ser sånn ut! Her er det tre hull, og vi kan tisse i kor. Fantastisk hva? En genial idé for oss kvinnfolk som aldri vil gå alene på do.

Sniper'n er med på fisketur til Bondo.


Er jeg ikke vakker?


Vi hadde noen fantastiske dager, og jeg gleder meg til å komme opp igjen. Håper ikke det blir lenge til. Har mange flere bilder jeg gjerne ville hatt med, så det er mulig det blir et innlegg til. Vi får sjå.





2 kommentarer:

hege sa...

Hihi! Sånn værpinne har svigers også! Men på dems er den delen som er festa til veggen forma som en mann... Du kan tenke deg resten?! :D

Kjempekoselig innlegg Line! Så masse fine bilder!
Klemmer!

lines galehus sa...

Det var jo en god ide å ta med seg videre.. hehe.. Det tror jeg blir mitt neste prosjekt!

Tusen takk for rosen!! Klem klem